30 Ekim 2008 Perşembe

Perihan Mağden'in Nedensiz Mücadelesi

Sabah uyandığımda Perihan Mağden ablamızın Can Dündar'a ve Ergenekon'a geçirme, Kemalistçilere de (! Oha lan o ne !) bir güzel emmeli gömmeli muamele deneyimini gördüm. Üstüne akşam akşam şu yazı geldi.

Perihan Mağden'in yazısı şurada:
http://www.radikal.com.tr/Default.aspx?aType=YazarYazisi&ArticleID=905772&Yazar=PER%DDHAN%20MA%D0DEN&Date=30.10.2008&CategoryID=96

Bu da yorum efendim:

yazılarında garip bir faşizm sezdiğim radikal'in her şeye laf sokmaktan sorumlu demokrat köşe yazıcısı. türk dili ve üslup konusunda hakkında tartışamayacağımdan (birincisi bu konuda yetkin değilim, ikincisi yazdıklarının benim bildiğim türkçe ile özellikle yazı diliyle bağlantısını kurmakta güçlük çekiyorum : ne yaparsın perihancığım bu kadar oluyor lümpen üniversite öğrencisiyiz işte senin gözünde) fikirlerindeki istikrarsızlığını daha doğrusu ustanın dediğini yap yaptığını yapma mantığını eleştirmekten çekinmeyeceğim insan.

bu insan tanımlaması gerekliydi. kendisi zaman'ın yeni reklamını görse buradan bile bir şeyler çıkarabilirdi. yaftalamayın diyen bu reklamda sadece satanistleri ve yobazları ya da öyle görünenleri değil tüm toplumun bireylerini kapsayan bir mesaj verildiği ortadadır.

tüm bunların ötesinde, "yaftalama be teyze!" kampanyasını kendisi için açıyorum.

can dündar'ı alıntılayan anarşistler varmış. bu anarşikler, lavuklar falan bir internet sitesinin üyeleri. anarşizmin ve sosyalizmin marka gibi pazarlandığı bir kültürden bahsedip anarsist.org üzerinden türkiye'nin muhalif bakış tavrını eleştirenin alnını karışlarım ben. anarşizmi ve sosyalizmi orada yaşatacak kadar kişiliksiz beyin hücreleri yoktur umarım.

tüm bunların ötesinde liberal ve demokrat kitlelerin geyiklerine alışkınız. eski ya da yeni solculara laf sokup bir şey üretmeyişiniz , sadece azınlık ve özgürlük problemleriyle ilgilenişiniz, ekonomiden bir sikim anlamayışınızı geçiyorum. çoğumuzun okuduğu kitaplardan çıkardığınız sonuçlara ayrıca bayılıyorum. sanırım siz bambi okumaya devam etmeliymişsiniz.

sizi severdim; ancak faşizme karşı dik durup farklı olmanızdı sizi dik tutan. şimdi faşizmin bayrağı gibi ötekilikten merkeze taşındığınız bu dönemde öteki'yi deşmek ailelerinin secerelerini çıkarıp (yalçın küçük ya da nihal atsız tarzıyla) onlaraı generaloğlu ya da mit'çi çocuğu can dündar olarak tanımlamanız zavallılıktan öteye gidemiyor.

size faşizm mübahtır. öyle ki senin aradığın özgürlükle benimki bir noktada birleşemez perihan abla. sen entel ve loş kafelerinde takıl. ülkenin realitesiyle hakikat arasında fark vardır. sen entel dilinle konuş. diğerlerinin sözcüsüyken öbürlerini hiçe sayan bir ağzı salyalıya dönüş.

kendisinin türkçe yazan , daha iyi gözlem yapan ve fikirlerini belirli temellerin üstüne oturtmuş, bu ülkeyi turistik olarak değil yerlisi olarak tanımış nihat genç'ten daha fazla okunmadığını bilmenin içimde sonsuz bir huzur uyandırdığı yazılarını okuduğum ve okumaya devam edeceğim (siksen gitmem abla, öyle gurursuzum işte, senin patronunun gazetesini alıyorum hem de sana para kazandırmak pahasına.) yazıcı. yazar diyemiyorum hala.

taktım şu an kendisine. 301'de arkasında dururken faşizme karşı kardeşlik için duruyorduk. köşe yazılarını sınıflarımıza asıyorduk. dostluk diyorduk, barış diyorduk abla führer oldu.

popülerlik ve bunama belirtileri bunlar.


yazık!

(küçük harfler için kusura bakmayın, sözlükte yazdıklarımdan kopyaladım burada yazanları.)

0 yorum:

 
Elegant de BlogMundi