13 Ekim 2008 Pazartesi

özgürlük ve eşitlik sarhoşluğu




hepimiz özgür olmak isteriz.Adım adım gelir özgürlük.Bir anda olup biten bir hadise olmamıştır.
Hatırlayın tarih kitaplarından en başta kurulan padişahlıkları tek kişinin baskınlığını. Zamanla
gelişen dünya bireylerin eşit olduğunu farkeden ve hepimiz kardeşiz sloganlarıyla süregelen
eşitlikten başka amaç gütmeyen insanları düşünün. Bazen bir lokma için eşitlik bazen bir ilaç
bazense sadece sınıf kavramını ortadan kaldırmak için eşitlik özgürlük istendi.
Hepimiz eşitmiyiz diye soramamız gerek kendimize. Sizce eşitmiyiz ucu bucağı google earthden
rahatlıkla görülebilen dünyamızda. Afrikanın göbeğinde doğan çocukla Ankaranın göbeğinde doğan
çocuk eşit mi sizce? Hayalperestlikte son noktadamıyız eşitiz ulan derken bağıra bağıra.
acaba kaçımız gözlerimizin önüne getiriyor sibiryanın soğuk köşesinde bir kaç saniye önce doğmuş
olan çocuğu ya da aylık 30 dolara çalışan çinli çocuğu.. kaç kişi düşünebiliyor acaba kabilelerde
doğan gelecekleri bir kaç oktan ibaret olan çocukları. Doğruyu söylemek gerekirse ayık kafayla hiç
bir zaman düşünmedim orda birileri varmı yaşıyorlarmı diye.
Ülkemize cennet vatanımıza bakarsak eğer sizce eşitmiyiz. Türküz doğruyuzda çalışkanmıyız. bazıları
harbiden iyi ÇALışıyorken siz doğru olarak ilerliyorsunuz. burda da doğruyu söylemem gerekse
ben doğru değilim ve emin olun sizde doğru değilsiniz.. sadece ayık kafayla kendimize karşı dürüst
olamıyoruz o kadar.
eşitlikten bahsediyoruz özgürlük istiyoruz... ben en azından avcılar sahilde alıp biramı elime
dolanmak sonrasında yanımda esrar içen gençleri görmek istiyorum... özgürlükse istediğiniz
onlar yazamıyorlarsa düşüncelerini ben yazıyorum.. evet buyrun özgür bırakalım dünyayı...
ayık kafayla olsa söyleyemem belki bunları ya da aklıma gelmez esrar içen çocuklar! ya da avcılar
sahilde elimde biramla dolaşma..
özgürlükya hür olacağızya hür olmak... beyinle alakalı bir kavram bence.. şu anda hürüm mesela..
parmaklarım klavyede değil tamamen bulutlarda.. yağmur olup yağacak başınıza ve uyanacaksınız.
hür olmak adına size söylenen yalanlarla tanışacaksınız... kimseye ait olmak istemeyecek ama
evlenip birisine ait olacaksınız.. özgürlük isterken bile özgürlüğü anlayamayacak ya da
anlatamayacaksınız ne istediğinizi.. çünkü herkesin özgürlüğü farklı çünkü hiç birimiz eşit değiliz..
ve bir şey daha sanmayın sarhoşumluğum bir sıvı içeren şişeden yahut farklı yollardan..
sarhoşluğum odamda kendimi tamamen özgür hissedebildiğimden.. insan yalnız olduğunda özgür olabilir
aksi taktirde özgürlük söz konusu değildir..

0 yorum:

 
Elegant de BlogMundi