1 Eylül 2008 Pazartesi

Son Rockstar: Kaan Tangöze

Çok karanlık bir adam değil bahsedeceğim insan.. Aksine defalarca karikatürize edilmiş, arkadaş topluluklarında taklidi yapılan, askere gittiğinde verdiği poz da sevgilileri de haber olan bir rockstar: Kaan Tangöze...

Kurt Cobain mi?

Önce şu yerli Kurt Cobain saçmalığıyla başlayalım. Öncelikle sahne şovları benzese de Kaan'ın kullandığı vokal tarzı doğ
u vokalin domine olduğu bir tarz; ayrıca emprovizasyon sırasında her ne kadar grunge köklü bir grup olsalar da blues'a kayan bir tarzları olduğunu kimse inkar edemez.

Gelelim Askerlik Konusuna:

Rockstar askere gitmez gibi bir tezi olan insanlar var
aramızda. Sanırım askerliğin zorunlu olmadığı ülkelerden devşirilmiş rockstar kavramı onların biraz da zihinlerine işlemiş. Ayrıca en alakasız tiplerin bile ellerinde bazukayla fotoğrafı olurken bu kadar rahat ve zaten gerektiğinde şarkı sözleri,tutumuyla dünyaya muhalif olan bir adamı elinde silahla verdiği herhangi bir pozdan dolayı yargılamak tek kelimeyle insafsızca..



ŞARKI SÖZLERİ

Duman'ı ortaya çıktıkları dönem de dahil olmak üzere bir ekol haline getiren özellikle depresifliği arabeske yoran söz yazımlarıydı; ancak ne bayağı bir arabesk ne de metalik bir depresiflik söz konusuydu. İkisini bir potada eritmekse amaç, evet budur denebilir.

Özellikle Belki Alışman Lazım (BAL) albümündeki söz yazımı o dönem lisede olan biz fanilerin lise hayatını derinden etkilemişti. Hatta bir dostum bana "Bal'daki gibi bir aşk lisede olur abi..." dediğinde başımı sallamanın ötesinde tüm yüreğimle O'na katıldığımı hatırlıyorum.

Oje'deki hafif mizah ve erotizmin tadını bugün aynı tadı yakalamaya çalışan İsmail YK şarkılarında bulamazsınız. Çünkü Oje bana kalırsa sanattır. Kaan Tangöze ise Türkiye'deki en iyi Rock söz yazarlarından ve vokallerden biri. Bazen "Haberin Yok Ölüyorum"'u Birol Namoğlu ile söyleyip bünyeleri toplu ölüme sürükleyecekleri bir konser hayal ediyorum. Böyle bir ölüme hayır diyebileceğimi sanmıyorum...

SİYASİ DURUŞ


Duman sanıldığı kadar apolitik bir grup değil. Mor ve Ötesi'nin tırt siyasi duruşu ve Genç Siviller'le omuz omuza davalarının haricinde bunu şarkılarıyla en iyi şekilde yapıyor Duman..

Dönek,Masal,Manası Yok,Özgürlüğün Ülkesi ve hatta Geçmiş Olsun bana göre bir hayat duruşunun ve protestonun en güzel örneklerinden bir kaçıdır.

Kaan Tangöze bunu çok iyi beceriyor.



çizim gülkendine tarafından yapılmıştır.

1 yorum:

cannys dedi ki...

Güzel analiz,tebrikler:)

 
Elegant de BlogMundi